Prodej
Zkopírovat link ZkopírovánoV této obsahově i funkčně nejrozsáhlejší agendě najdete přehled všech faktur. Zobrazíte je kliknutím v levém menu v agendě Prodej, která se dále dělí na:
- Faktury vydané,
- Zálohové faktury,
- Daňové doklady k platbě,
- Dobropisy,
- Cenové nabídky,
- Prodejky,
- Zúčtování prodejek,
- Šablony,
- Pravidelné faktury,
- Úhrady,
- Přehled prodeje.
Číslování dokladů v sekci Faktury vydané a Zálohové faktury je odlišné, jde o dva samostatné seznamy. Nově vystavená faktura se uloží v sekci, ve které jste ji vytvořili, podle číselného seznamu dané sekce. Číslování upravíte v sekci Nastavení → Prodej → Číslování.
K úhradě zálohové faktury připravíte Daňový doklad k přijaté platbě (tento typ dokladu má také samostatný seznam). Z uhrazené zálohové faktury pak jednoduše vytvoříte vyúčtovací běžnou fakturu. Oba doklady tak na sebe získají trvalou vazbu.
V sekci Pravidelné faktury si vytvoříte vzory faktur, které posíláte opakovaně. Aplikace iDoklad ze vzorů v zadaných intervalech automaticky generuje běžné či zálohové faktury a rovnou je odesílá odběrateli.
Všechny uložené faktury můžete podle podrobného návodu zde:
- vytisknout,
- odeslat e-mailem,
- uhradit,
- upomínat,
- sčítat
- či filtrovat.
Před vystavením první faktury si projděte všechny záložky v Nastavení a definujte v nich účetní a kontaktní údaje své firmy, logo a podpis, číselné řady dokladů, podobu variabilních symbolů, texty a režim pro odesílání e-mailů a upomínek nebo bankovní účty.
V aplikaci iDoklad může zároveň pracovat více uživatelů současně. Pokud mají v jednu chvíli rozpracovanou fakturu, mohou mít tyto doklady dočasně přidělené stejné číslo. Trvale ale dané číslo získá faktura, kterou uloží uživatel jako první. Po uložení další faktury se zobrazí oznámení o změně čísla a variabilního symbolu u tohoto dokladu.