Datum publikace 19. 03. 2018 Komentáře 0 Sdílet článek

Co dělat, když si smažete fakturu? Nastavte si koš

Author Seyfor, a. s. 2 minuty čtení 4
Náhledový obrázek

Když na faktuře vyplníte některé údaje špatně, je někdy lepší celou smazat a vystavit znovu. Vyhnete se tak riziku, že chybný údaj neopravíte a na faktuře zůstane. Někdy se ale může stát, že správnou fakturu smažete nedopatřením. A v takovém případě se hodí mít nastavený koš.

smazete-fakturu-1200x628

Koš v iDokladu není nastavený automaticky. Začněte tedy tím, že kliknete na:

Nastavení – Firma – Další údaje.

Zde zaškrtnete box Doklady při smazání neodstraňovat trvale, ale přesouvat do koše. Nastavení potvrdíte tlačítkem Uložit.

doklady-pri-smazani-checkbox

Aktivaci koše můžete zkontrolovat kliknutím na záložku Prodej. Na spodní liště Filtru najdete jako pátou v pořadí záložku Koš.

filtr-kos

Když kliknete na Koš, uvidíte všechny faktury, které jste smazali od té doby, co jste ho aktivovali. I v koši můžete filtrovat a zobrazit si třeba jen smazané faktury za minulý rok.

Nemažte stornované faktury

Pokud dojde ke stornu faktury, například při reklamaci, nemažte ji. V takovém případě musíte vystavit tzv. dobropis – přesněji řečeno opravný daňový doklad. Dobropisům se budeme věnovat v příštím článku. V žádném případě nemažte faktury, které jste už odeslali odběrateli.

Smazané faktury nemůžete editovat, tisknout ani odesílat. Slouží pouze k vašemu přehledu. Pokud chcete některou ze smazaných faktur upravit, klikněte na Obnovit doklad.

obnovit-doklad

Faktura se zařadí zpět mezi platné faktury a najdete ji v sekci Všechny faktury – opište si tedy její číslo, ať ji snadno vyhledáte. Po vyjmutí z koše můžete fakturu editovat a třeba odeslat. Vyhazovat do koše můžete také dobropisy a zálohové faktury, ne však přijaté faktury.

Abyste si fakturu nesmazali omylem, tlačítko smazat jsme umístili zcela vpravo na liště a potvrzovací tlačítko je na opačné straně než normálně.

Fakturu najdete v e-mailu

Pokud posíláte doklady přímo z iDokladu a máte nastavené odesílání kopie do e-mailu, můžete smazanou fakturu zpětně dohledat ve své poště.

Když budete chtít smazanou fakturu zpětně zavést do iDokladu, ale nenajdete ji ani v koši ani v e-mailu, je nutné ji znovu vytvořit. Nezapomeňte upravit číslo faktury, aby sedělo do číselné řady.

Jestliže se vám při zadávání čísla objeví informace, že číslo nelze použít, znamená to, že fakturu s tímto číslem už v iDokladu máte. Možná byl k původní faktuře s tímto číslem vytvořen dobropis se sdílenou číselnou řadou.

Pokud s dobropisy pracujete často, můžete si nastavit samostatnou číselnou řadu. Usnadní vám to orientaci v dobropisech a jejich zpětnou kontrolu.

Jděte do Nastavení – Faktury a ve spodní části v sekci Šablony a číslování vystavovaných dokladů zvolte Běžná faktura.

Pod Dobropisy zvolte Přidat číselnou řadu. Doporučujeme před číselnou řadu uvést třeba DB. Můžete si takto vést i více číselných řad zároveň, pro fakturaci například do zahraničí.

dobropisy

Související články

Automatizujte fakturaci na e-shopu díky propojení iDokladu se Shopify

03. 10. 2024 2 minuty čtení 9
Přečíst článek

S tupou sekerou strom nepokácíte – používejte správné nástroje a podnikejte naplno

19. 06. 2024 1 minuta čtení 0
Přečíst článek

    Napsat komentář

    Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *