Základní nastavení a prostředí iDokladu

Author Seyfor 4 minuty čtení 2

Registrace

Abyste iDoklad mohli používat, musíte se nejprve zaregistrovat. Na stránce idoklad.cz kliknete v pravém horním roku na zelené tlačítko Vyzkoušet zdarma. Vyplníte své přihlašovací údaje – zadáte e-mail, nastavíte si heslo a vyplníte IČ vaší firmy. Poté kliknete na tlačítko Vstupte zdarma.

Úvodní obrazovka pro registraci do iDokladu.

Úvodní obrazovka pro registraci do iDokladu.

Registraci potvrdíte v e-mailu, který vám přijde na zadanou e-mailovou adresu. Po aktivaci vyplníte údaje o společnosti – název firmy, adresu sídla a zda jste, nebo nejste plátce DPH.

Nastavení – Firma

Informace, které vložíte do sekce Firmy, se budou propisovat do hlavičky vydaných faktur. Správnému nastavené této sekce proto věnujte důkladnou pozornost.

Kromě základních údajů zde nastavíte také typ plátce, členění DPH, nebo spisovou značku. Nahrát můžete také logo firmy a podpis či razítko, které se budou zobrazovat na vašich fakturách.

Nastavení – Prodej

Po nastavení firmy si upravíte vše potřebné pro vystavování dokladů. Zvolíte si například výchozí sazbu DPH, nastavíte zaokrouhlování, preferovaný způsob úhrady i splatnost.

V první záložce nastavíte základy pro vystavování dokladů.

V první záložce nastavíte základy pro vystavování dokladů.

Díky šablonám budou vaše faktury vždy vypadat skvěle – přizpůsobit si je můžete přidáním loga a úpravou barevných prvků, aby s logem či barvami firmy ladily. Nastavíte si také texty, které se na faktuře zobrazí před a za položkami. Zvolíte si také výchozí jazyk tiskové sestavy.

Ve druhé záložce nastavení si upravíte vzhled vystavovaných dokladů

Ve druhé záložce nastavení si upravíte vzhled vystavovaných dokladů

Každá faktura musí mít své číslo. iDoklad má přednastavenou základní číselnou řadu, ale pokud jste zvyklí na vlastní číslování faktur, nastavíte si ho v záložce Číslování.

Nastavte si číselné řady pro jednotlivé doklady.

Nastavte si číselné řady pro jednotlivé doklady.

Ostatní nastavení

Fakturační program iDoklad si můžete dále přizpůsobit například v sekci Nastavení – Banka. Vložíte sem svůj bankovní účet a nastavíte platební údaje, které se propíší na vydané faktury.

Nastavte si platební údaje, které chcete mít na fakturách.

Pro odeslání hotové faktury klientovi můžete použít interní poštovní server iDokladu, nebo svůj vlastní – podle toho, co si nastavíte. Odeslání faktury zkontrolujete v historii e-mailů v sekci Adresář.

Přehled odeslaných faktur.

Přehled odeslaných faktur.

Odeslání faktury zkontrolujete také v sekci Faktury vydané – pokud ve sloupci Příznak uvidíte ikonu obálky, znamená to, že jste fakturu odeslali.

Sloupec Příznak si zapnete v horní části stránky pod tlačítkem Nastavení seznamu.

Sloupec Příznak si zapnete v horní části stránky pod tlačítkem Nastavení seznamu.

Pro smazané faktury si můžete nastavit, aby se místo úplného odstranění přesunuly do koše. Tuto funkci zapnete v sekci Nastavení – Aplikace, samotný koš najdete v záložkách nad seznamem faktur.

Nastavení koše pro uchování smazaných faktur.

Nastavení koše pro uchování smazaných faktur.

V seznamu vydaných faktur najdete smazané v záložce Koš.

V seznamu vydaných faktur najdete smazané v záložce Koš.

Uživatelské prostředí iDokladu

Po přihlášení do iDokladu se vám zobrazí domovská stránka s grafem Fakturace za období. Podrobně o grafu píšeme dále.

Do Adresáře si vložíte své odběratele, které pak jedním kliknutím nahrajete do faktury. Nový kontakt vytvoříte kliknutím na ikonu plus . Poté vyplníte údaje o odběrateli a uložíte. Pokud zadáte IČ, iDoklad sám doplní klientovy údaje z registru.

Na kartě kontaktu zadáte základní údaje, které se budou propisovat do faktury.

Na kartě kontaktu zadáte základní údaje, které se budou propisovat do faktury.

V sekci Prodej vystavujete:

  • faktury vydané,
  • zálohové faktury,
  • daňové doklady k platbě,
  • dobropisy,
  • cenové nabídky,
  • prodejky a jejich zaúčtování
  • i pravidelné faktury.

Vytvoříte zde i šablony pro faktury vydané a cenové nabídky. Více o šablonách zde.

Abyste se v seznamu faktur co nejlépe orientovali, můžete si změnit nastavení sloupců. Zobrazí se vám jen ty údaje, které potřebujete. Stačí v horní části kliknout na ikonu Nastavení seznamu a poté zapnete, nebo vypnete zobrazení jednotlivých sloupců. Přetažením je posunete a seřadíte podle sebe.

Pořadí zobrazených sloupců změníte přetažením.

Pořadí zobrazených sloupců změníte přetažením.

V sekci Nákup evidujete na rozdíl od prodeje pouze přijaté faktury a jejich úhrady. Důležité je to pro všechny, kteří uplatňují reálné výdaje, nebo chtějí mít v iDokladu lepší přehled o svých reálných příjmech.

Sekce Ceník/Sklad umožňuje evidenci položek, které vedete jako skladové, nebo neskladové. U každé položky upravíte název, katalogové označení, prodejní cenu, prodejní množství nebo třeba měrnou jednotku.

Díky sekci Finance máte přehled o bankovních pohybech (příjmy a výdaje) i přijatých a vydaných pokladních dokladech.

V sekci DPH vygenerujete podklady pro přiznání k DPH, kontrolní hlášení i souhrnné hlášení. V iDokladu si můžete vygenerovat i podklady pro přiznání k dani z příjmů fyzických osob. Všechny podklady se vytváří z dokladů zadaných v iDokladu.

Pokud si nevíte v iDokladu s něčím rady, napište nebo zavolejte technické podpoře, která vám poradí. Spojení najdete v sekci Nápověda.

Pokud si nevíte v iDokladu s něčím rady, napište nebo zavolejte technické podpoře, která vám poradí. Spojení najdete v sekci Nápověda.

blank

Ptejte se iDoklad pozitivních účetních ve Facebookové skupině

Poradí vám s vašimi účetními či daňovými dotazy. A pokud se vám jejich rady zalíbí, můžete s nimi navázat novou spolupráci.

Chci vstoupit do skupiny

Žádost vám během chvilky schválí správce skupiny