mini akademie
pro začínající podnikatele
Pokud patříte k restauratérům a dalším podnikatelům v oblasti stravovacích a ubytovacích služeb, kteří začali elektronicky evidovat tržby v první vlně od 6. září 2016, blíží se datum expirace vašeho certifikátu. Nebo už vám možná dokonce vypršel. Certifikát totiž platí jen 3 roky. Připravili jsme pro vás návod, jak si certifikát obnovit a nastavit v pokladních zařízeních.
Jakmile vyprší platnost EET certifikátu, vaše vystavené doklady nemůžete řádně evidovat v rámci EET a hrozí vám pokuta až 500 000 Kč (více o sankcích v případě prošlého certifikát). Věnujte proto chvilku pozornosti jeho kontrole a obnovení.
Důležité upozornění: kromě obnovy certifikátu musíte poté certifikát ručně nastavit ve svých pokladních zařízeních, jinak bude iDoklad stále využívat ten starý. Postup najdete níže v článku, proto čtěte až do konce.
Nejprve se přesvědčíte, kdy vám certifikát vyprší. Platnost zkontrolujete přímo ve svém iDokladu:
- Klikněte na ikonu Nastavení (ozubené kolečko).
- Nahoře vyberte položku EET.
- Přesuňte se níž na stránce a klikněte na záložku Certifikáty.
Zobrazí se vám všechny vaše certifikáty i s dobou platnosti. Pokud se datum expirace certifikátu blíží, je čas ho vyměnit za nový. Tady najdete návod, jak na to krok za krokem.
Jakmile získáte nový certifikát a uložíte ho do svého počítače, nezapomeňte ho nahrát do iDokladu:
- Vyberte opět ikonu Nastavení (ozubené kolečko).
- Zvolte položku EET.
- Klikněte na záložku Certifikáty.
- Klikněte na Nová a nahrajte certifikát z umístění ve svém počítači, kam jste si ho uložili, zadejte heslo a klikněte na Uložit.
Abyste mohli správně evidovat tržby, zbývá ještě nahrát certifikát do pokladních zařízení. Tento krok je nutný, provedete ho takto:
- Pod záložkou EET klikněte na Pokladní prodejní zařízení.
- Vyberte pokladnu a klikněte na volbu Upravit.
- V kolonce Certifikát vyberte nový.
- Klikněte na Uložit.
Jakmile máte hotovo, můžete bez obav evidovat dál. Certifikát spáruje v datové zprávě tržbu s konkrétním podnikatelem a vše se odešle na finanční správu tak jako předtím.
Související články
Automatizujte fakturaci na e-shopu díky propojení iDokladu se Shopify
S tupou sekerou strom nepokácíte – používejte správné nástroje a podnikejte naplno