Datum publikace 07. 02. 2018 Sdílet článek

Únorové novinky. Více položek na pokladních dokladech a mnoho dalšího

Author Seyfor, a. s. 2 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Pokladní doklady s více položkami, automatická úhrada faktury s dobropisem, odběratel na prodejce, automatické označení cenových nabídek se zálohovou fakturou  a intuitivnější vyhledávání mezi firmami. Zimní spánek neznáme. V iDokladu i v zimě pracujeme na novinkách, aby vaše fakturování bylo zase o něco pohodlnější.

1. Na pokladní doklad můžete přidat více položek

A to není všechno. Kromě toho, že nemusíte vystavovat zvláštní doklad pro každou položku, snadno na doklad přidáte i položky s různými sazbami DPH.

Toto ocení třeba prodejci na tržišti, kteří používají Profiúčtenku spárovanou s iDokladem a vystavují prodejky v různých sazbách DPH. Veškeré hotovostní tržby za celý den si můžete zaúčtovat do jediného pokladního dokladu.

Způsob vyplňování dokladu se přitom téměř nezměnil. Jednotlivé údaje jsou pouze seřazeny do přehlednějších řádků.

1. Na pokladní doklad můžete přidat více položek

Na pokladní doklad můžete přidat více položek

2. Faktury s dobropisem se nově započtou automaticky

Tuto novinku ocení hlavně ti, kteří občas vyřizují reklamace nebo zpětně poskytují slevy za své služby. Pokud mezi ně patříte, vystavujete v tomto případě tzv. opravný daňový doklad (přesný termín pro dobropis používaný v zákoně o DPH).

V případě, že se tento dobropis měl započítat s původní fakturou, jste museli přidávat úhradu k faktuře s dobropisem manuálně u obou dokladů. Nově vám ale stačí použít nové tlačítko a k dobropisu i původní faktuře se úhrada nastaví automaticky.

Faktury s dobropisem se nově započtou automaticky

Faktury s dobropisem se nově započtou automaticky

3. Do prodejky vyplníte odběratele

V případě, že si od vás někdo vyžádá daňový doklad na své jméno nebo se jedná o zboží nad 10 000 Kč (v tom případě je uvedení odběratele vaší povinností), už nemusíte vyplňovat údaje o odběrateli ručně po vytištění dokladu.

Do prodejky můžete od teď vyplnit odběratele přímo v iDokladu .

Do prodejky vyplníte odběratele

Do prodejky vyplníte odběratele

4. Cenové nabídky s vystavenou zálohovou fakturou se samy označí jako objednané

Nakonec uděláme radost těm, kteří používají cenové nabídky. Když k cenové nabídce vytvoříte zálohovou fakturu (z nabídky  rozbalovacího men u), status této cenové nabídky se automaticky upraví na Objednaná.

Nemusíte tak nic měnit ručně a navíc máte vždy dokonalý přehled o úspěšnosti nabídek a pořádek ve svých dokladech.

Cenové nabídky s vystavenou zálohovou fakturou se samy označí jako objednané

Cenové nabídky s vystavenou zálohovou fakturou se samy označí jako objednané

5. Inteligentní pole vám napoví, kde automaticky doplní údaje

S vyplňováním odběratele souvisí i další novinka. Jakmile je u nějakého pole možnost podle zadaných údajů (například IČ) automaticky vyplnit odběratele, iDoklad vám tuto možnost nabídne v poli ikonou lupy.

Inteligentní pole vám napoví, kde automaticky doplní údaje

Inteligentní pole vám napoví, kde automaticky doplní údaje

Související články

Propojte iDoklad s dalšími službami a podnikejte efektivně

19. 06. 2024 0 minut čtení 0
Přečíst článek

Přijatou fakturu dostanete do mobilu za pár sekund. Vylepšujeme mobilní aplikaci

19. 06. 2024 3 minuty čtení 1
Přečíst článek