Změny v EET, které nařídil Ústavní soud loni v prosinci, začínají platit od 1. března. My jsme na jejich základě připravili změny v iDokladu. Čtěte, čeho se změny týkají a jak se vás úpravy dotknou.
První chystaná změna ovlivní DIČ, které nově obchodníci nemusí uvádět na účtenky. Druhá souvisí s platbami kartou, na které se od 1. března nevztahuje povinnost elektronické evidence.
Už netiskneme DIČ na účtenky
Uvádění daňového identifikačního čísla na účtenky bude pouze dobrovolné. Na EET účtenkách vytištěných z iDokladu už ho proto nenajdete.
Pozor, pokud ale patříte mezi plátce DPH, nadále pro vás platí povinnost uvádět DIČ na daňových dokladech (na těch v iDokladu samozřejmě DIČ zůstává). Pokud tedy vydáváte pouze jeden doklad, který zároveň plní funkci EET účtenky, DIČ na něm stále musíte mít.
Přestáváme odesílat platby kartou do EET
EET se od 1. března netýká on-line plateb a úhrad kartou. Podle vyjádření soudu jsou tyto platby snadno dohledatelné v bankovních systémech a není tak třeba je znovu evidovat.
Například e-shopům, které nemají kamennou pobočku, tak povinnost elektronicky evidovat tržby zcela odpadne – stačí na Daňovém portále oznámit změnu údajů o provozovnách.
Na základě této změny se tak už nebudou úhrady kartou odesílat z iDokladu do EET.
Související články
Propojte iDoklad s dalšími službami a podnikejte efektivně
Přijatou fakturu dostanete do mobilu za pár sekund. Vylepšujeme mobilní aplikaci