Vážení uživatelé, děkujeme za trpělivost s rozmary únorových novinek. Už jsou všechny zpět a v plné síle. Věříme, že si je užijete naplno!
Únorová várka novinek kápne do noty především týmovým hráčům a podnikavcům. Nově můžete dát k firemnímu účtu v iDokladu přístup svým kolegům. Práci vám usnadní i možnost zaúčtování prodejek. A iDoklad si nově pamatuje zadané filtry. Pojďme se na všechny vychytávky podívat.
1. Více pracovníků pod jedním iDokladím účtem
Pokud v jedné firmě potřebuje přístup k evidenci nebo vytváření dokladů více lidí, můžete nově jeden účet v iDokladu sdílet i se svými kolegy. Každý se přihlašuje pod svým jménem, nemusíte tak používat stejné přihlašovací údaje.
Majitel firemního účtu v iDokladu jednoduše pozve ostatní ke spolupráci v sekci Nastavení. V ní vybere záložku Uživatel, ve které najde Seznam uživatelů.
Zvolí tlačítko + Přidat uživatele, zadá e-mailovu adresu a pozvánku odešle. V seznamu uživatelů rychle zkontroluje, zda pozvánku nový uživatel již přijal.
Majitel a uživatel mají v iDokladu rozdílné pravomoci. Zatímco majitelova práva jsou neomezená, uživatel pouze pracuje s doklady, ale nemůže měnit žádná nastavení.
Novinku využijete také k nasdílení svých faktur účetní. Vyhnete se tak riziku, že jí některou z faktur zapomenete zaslat. A pokud účetní teprve hledáte, iDoklad vám pomůže s výběrem.
2. Více firem pro jednoho uživatele
Chcete přidat firmu, kterou v iDokladu ještě nemáte založenou?
Jestliže rozjíždíte další podnikání, nemusíte na novou živnost zakládat nový účet v iDokladu přes další e-mail. Pod jedním účtem (jedním mailem a heslem) máte nyní možnost spravovat více firem.
- V sekci Nastavení klikněte na záložku Uživatel
- V nastavení uživatele scrollujte stránkou úplně dolů.
- Klikněte zde na tlačítko Založit novou firmu, vyberte legislativu pro danou firmu a máte hotovo.
Přepnutí mezi firmami provedete po rozbalení roletky Moje firma v pravém horním rohu.
Chcete přidat přístup do firmy, kterou jste si v iDokladu založili již dříve (pod jiným emailem)?
Sloučení dat z více firem založených v iDokladu pod různými emailovými adresami neumožňujeme. Ale chcete-li si pod svůj hlavní e-mail přidat jinou firmu, kterou aktuálně spravujete pod jiným e-mailem postupujte takto:
- Přihlaste se do firmy založené pod „jiným“ e-mailem
- V nastavení / uživatel si přidejte jako nového uživatele svůj „hlavní“ e-mail
- Přijměte na svém „hlavním“ e-mailu pozvání a od této chvíle máte při přihlášení pod „hlavním“ e-mailem na výběr obě firmy
3. Prodejky nyní můžete i zaúčtovat
Prodejka je zjednodušený doklad, využívaný zejména při přímém prodeji s platbami v hotovosti nebo kartou.
Vystavujete je například pomocí Profi Účtenky, která je bezplatná a řeší za vás evidenci EET. Nově můžete v iDokladu prodejky hrazené v hotovosti v zaúčtovat do pokladny, což byla dosud ruční práce.
Nastavení zaúčtování je snadné. Na seznamu prodejek zadejte období, ze kterého chcete prodejky převést, přidejte údaje pro generované pokladní doklady a zvolte možnost Zaúčtovat.
iDoklad vytvoří z prodejek pokladní doklady podle sazeb DPH. Například pokud ve svém obchodě prodáváte zboží se dvěma sazbami DPH, vzniknou při zaúčtování dva pokladní doklady.
Zaúčtované prodejky tak vstupují do kontrolního hlášení a do podkladů pro přiznání DPH prostřednictvím těchto pokladních dokladů.
Zaúčtované prodejky následně už nelze změnit, v seznamu je poznáte podle nové ikony .
Pro nutné případy má iDoklad vratnou funkci Storno zaúčtování prodejek, díky které se zaúčtované prodejky vrátí do původního stavu a vygenerované pokladní doklady iDoklad automaticky zruší.
4. Konec opakovaného zadávání filtrů
iDoklad si nově pamatuje vaše filtrování. Pokud tedy třeba z vyfiltrovaného seznamu faktur přepnete do některé konkrétní faktury a vrátíte se zpět na seznam, bude stále stejný – vyfiltrovaný.
Internetový prohlížeč si přitom vaše filtry pamatuje i poté, co se z iDokladu odhlásíte. Dokud možnost filtru nezměníte nebo jej úplně nezrušíte, bude na vás čekat ihned po přihlášení.
5. Automatické upozornění na limit plátce DPH
Neplátci DPH už si nemusí sami hlídat hranici pro registaci k platbě DPH. Pokud na ni dosáhnete, zašle vám iDoklad informační zprávu. Hranici obratu 1 milionu korun za posledních 12 měsíců totiž sleduje na základě obratu peněz ve fakturách.
Pokud vám tedy upozornění přijde, postupujte podle návodu ve zprávě. Nejprve si ale zkontrolujte, zda ve fakturách nemáte doklady, které se do sumy nezapočítávají.
Jak se vám naše novinky líbí a čím dalším vám můžeme v iDokladu udělat radost? Dejte nám vědět v komentáři pod článkem, na našem Facebooku nebo Twitteru.
Související články
Zahoďte krabici od bot: účtenky nyní snadno evidujete v iDokladu
Propojte iDoklad s dalšími službami a podnikejte efektivně