Případová studie: Radek Hudák

Rozjel marketing v Shoptetu a Slevomatu: teď je Radek Hudák na volné noze a díky iDokladu má víc času na rozjezd podnikání

Byl jedním z lidí, kteří proměnili Slevomat z malého startupu v jedničku na českém trhu. Posledních 5 let pracoval jako CMO a Head of Partnership v Shoptetu, který pod jeho rukama šestinásobně vyrostl. Cítil ale, že potřebuje změnu a víc času na rodinu, takže se z Radka Hudáka stal marketingový konzultant a mentor na volné noze. Chytrého pomocníka mu dělá iDoklad, díky kterému má přiznání k DPH za 15 minut hotové.
Čtěte dále
Radek Hudák
radekhudak.cz
Podnikatel: Radek Hudák Obor podnikání: marketingový a strategický konzultant Web: radekhudak.cz Průměrný počet faktur za měsíc: 20 Sdílet článek:
iDoklad
Náš tip - provedeme vás iDokladem
15minutová ukázka
Nechce se vám klikat a zkoušet? Nechte to na nás, předvedeme vám to nejlepší. A zdarma.

Jak se buduje jednička na trhu

Posledních 5 let v Shoptetu přineslo Radkovi spoustu radosti a zkušeností. Z původně 2 lidí postavil marketingové oddělení o 15 specialistech ve třech zemích a společně vybudovali dominantní značku v segmentu e-shopových řešení. Považuje to za jeden ze svých největších profesních úspěchů. V roce 2022 ale ucítil, že potřebuje v nejlepším přestat.

„Práce v Shoptetu mě naplňovala, ale vím, že marketing je disciplína, kde se zhruba po 5 letech vyplatí udělat změnu a nabrat nové zkušenosti. Beru to jako příležitost získat víc času pro sebe a pro rodinu a zároveň pomoci více firmám. Zároveň je to přínosné i pro Shoptet, který dostane s novým vedením marketingu nový impuls,“ vysvětluje Radek.

Jak v praxi vypadá práce marketingového stratéga na volné noze? Radka oslovují firmy o velikosti zhruba 50 až 200 lidí, které nemají jasný cíl, marketingovou strategii či správné lidi v týmu.

„Moji klienti nejčastěji řeší dva problémy. První je, že CEO zároveň řídí marketing a zkouší různé aktivity bez jasného cíle. Chybí jim strategie. Druhý nejčastější problém jsou firmy, kde marketing funguje a tým je spokojený, ale chybí mu soustavné plánování a vyhodnocování aktivit. Spousta firem stále ještě neumí pracovat s daty, takže nemůžou dál růst,“ shrnuje Radek.

blank

Radek na přednášce v rámci komunitní e-shopovové konference ShopCamp.

Jsem stavař –⁠ stavím marketingová oddělení a mosty mezi lidmi

Radkova práce často vypadá tak, že si ho firmy pozvou k sobě a na nějaký čas mu svěří řízení marketingového oddělení. „Když se s firmou poprvé potkáme, stanovíme si můj cíl. Třeba postavit tým, mentorovat ho nebo držet kormidlo nad strategií. Ze začátku je to celé hodně o povídání, při kterém se snažím odhalit slepá místa. Třeba můžu zjistit, že firma věnuje 90 % času velkým klientům, kteří jí ale generují jen 18 % obratu. Jakmile tyto problémy odhalím, začnu je řešit,“ shrnuje marketingový stratég.

Na práci na volné noze Radka nejvíc baví svoboda a možnost budovat velké věci. „Baví mě analyzovat přemýšlení koncových zákazníků a firmy, rád ty světy propojuji. Když se to povede a vidím, jak firma roste, je to skvělý pocit. A teď na volné noze to můžu prožívat u víc firem naráz,“ vysvětluje Radek své nadšení.

blank

Radek jako lektor Digisemestru.

Zkusil jsem spoustu fakturačních aplikací, ale iDoklad jednoznačně vyhrál

Už během fulltime práce pomáhal Radek Hudák několika firmám bokem a hledal snadnou cestu, jak řešit fakturaci. Potřeboval klientům vystavit pár faktur měsíčně a nesedět u nich zbytečně dlouho. „Vyzkoušel jsem spoustu nástrojů, ale iDoklad mi sedl nejvíc. Přesvědčil mě hlavně tím, jak rychle jsem od spuštění aplikace dokázal vystavit fakturu –⁠ proces byl neuvěřitelně jednoduchý,“ vzpomíná.

Na volné noze už pro Radka není iDoklad jen „vystavovátko“, ale eviduje v něm i náklady, DPH a má zvlášť účet pro s.r.o. a OSVČ. „Největším přínosem je pro mě aktuálně tvorba kontrolního hlášení o DPH. V iDokladu si k němu za 15 minut sám připravím kompletní podklady. Když jsem poptával účetní, tak za to chtěli 2 až 3 tisíce korun měsíčně. iDoklad mi v rámci předplatného udělá to samé za 300,“ vysvětluje.

Kromě funkcí Radka potěšila rozšířenost iDokladu na českém trhu. „Když jsem fakturační systém vybíral, bál jsem se vybrat něco exotického. Spoustu let spolupracuji s účetní, kterou nechci měnit. Zjistil jsem ale, že účetní iDoklad zná a běžně v něm pracuje. Takže jsem jí přidělil přístup a teď už si jen stahuje mé doklady a zpracuje mi z nich například roční zúčtování nebo daňové přiznání,“ hodnotí Radek.

blank

Radek během rozhovoru na konferenci Reshoper.

Plány do budoucna: pomoci dalším firmám a usadit se

Radek si před vykročením na volnou nohu vytyčil cíl: Získat 3 až 4 klienty o velikosti 50 až 200 lidí, kterým dá maximum a posune je podobně jako Slevomat nebo Shoptet. Zároveň si nechává otevřené dveře k tomu, že jedna z těchto spolupráci přeroste v další fulltime projekt. Teď na volné noze si ale užívá více času s rodinou a nové klienty, na které má čas i díky tomu, že s iDokladem nemusí řešit zbytečnou administrativu.

„Nejvíce mě baví ta ‘hra’ s čísly,” přibližuje kouzlo své práce účetní Lenka Vlašánková
Lenka Vlašánková I