Víte, co se živnostníkům a podnikatelům na iDokladu líbí nejvíc? Jednoduché ovládání. Ukázal to průzkum, do kterého jsme na jaře pozvali všechny naše uživatele. Zjišťovali jsme, co se vám líbí, nelíbí i co vám chybí. A víc než 5 500 z vás nám to prozradilo. Podívejte se, co jsme se dozvěděli.
Mimo jiné víme, jak vypadá typický uživatel iDokladu.
- Je mu mezi 30 až 44 lety.
- iDoklad používá pravidelně.
- Vyzkoušel i jiné fakturační služby.
- Na vedení účetnictví spolupracuje s účetním nebo účetní kanceláří.
- Uplatňuje daňové odpočty paušálem.
Poznali jste se? :)
Češi daní procentem, Slováci využívají daňovou evidenci
Díky průzkumu jsme mohli porovnat, jak jsou na tom s vedením účetnictví živnostníci v Česku a na Slovensku. Zjistili jsme, že v některých oblastech jsou docela velké rozdíly. Například v České republice využívá profesionální účetní 56 % našich uživatelů. Na Slovensku na ni přitom spoléhá hned 74 % živnostníků.
Jak vedou Češi a Slováci účetnictví
A zatímco 62 % českých uživatelů iDokladu daní procentem, na Slovensku jich tuto možnost využívá skoro o 40 % méně. Většina Slováků totiž dává přednost daňové evidenci, kterou v České republice využívá jen necelá třetina živnostníků.
Jakým způsobem Češi a Slováci daní
Nejvíc chyběla evidence nákladů
iDoklad se snažíme stále vylepšovat, a proto nás také zajímalo, co vám v něm chybí. Nejčastější odpověď byla evidence nákladů. Postrádalo ji 68 % uživatelů, kteří s iDokladem běžně pracují. A proto jsme nelenili a ještě v květnu jsme evidenci přijatých faktur přidali. Věříme, že vám to udělalo radost.
Velká část uživatelů zvolila z nabídky budoucích funkcí daňovou evidenci, což naznačuje, že iDoklad vnímají jako důležitou součást svého podnikání i pokračující trend samostatně účtujících českých a slovenských podnikatelů.
Nejčastější důvody odchodu: vede „pauza v podnikání“
Abychom mohli iDoklad vylepšit co nejvíc, poslali jsme dotazník také uživatelům, kteří službu opustili. A zjistili jsme, že většina iDoklad nepoužívá jednoduše proto, že v současnosti žádnou fakturační službu nepotřebuje.
Chybějící funkce
Překvapilo (a potěšilo) nás, že jen necelých 17 % uživatelů odešlo kvůli chybějícím funkcím. Každému z nich přitom chybělo něco jiného. Přesto už jsme některá vylepšení doplnili (třeba párování s bankou nebo evidenci přijatých faktur) a na dalších nyní pracujeme.
Důvody odchodu z iDokladu
iDoklad zabodoval také u účetních
O názor na iDoklad jsme požádali také ty, kteří s ním pracují na profesionální úrovni – účetní. Těší nás, že skoro dvě třetiny z nich považují iDoklad za nadprůměrnou službu.
Snadné ovládání na PC i v tabletu
Samozřejmě nás také zajímalo, co se vám na iDokladu líbí. Na celé čáře to vyhrálo jednoduché ovládání. Pochvaluje si ho 99 % uživatelů. Mimochodem podobné výsledky má i naše mobilní aplikace – 92 % jejích uživatelů se líbí právě jednoduchost.
Pochvaly, stížnosti a stovky námětů
Nakonec jsme vám dali možnost napsat nám své připomínky v komentáři. A víte co? Jen 0,4 % vzkazů byly stížnosti. Naopak 73 % komentářů bylo pochvalných. Děkujeme.
Ve zbylých vzkazech jste nám většinou psali náměty na zlepšení. I když to chvilku trvalo (přece jenom jich bylo přes šest stovek) všechny jsme pečlivě pročetli. A na některých už pracujeme. Koneckonců brzy se o tom přesvědčíte sami.
Související články
Propojte iDoklad s dalšími službami a podnikejte efektivně
Přijatou fakturu dostanete do mobilu za pár sekund. Vylepšujeme mobilní aplikaci