Případová studie společnosti Dativery

Přestat používat Dativery je jako vrátit se v době železné k pazourkům

V malých firmách jich jsou desítky. U větších podniků není ani stovka výjimkou. Řeč je o aplikacích, které usnadňují práci napříč celou firmou. Představte si, že informace z nich lze snadno propojit a zkombinovat tak, že vám okamžitě vytvoří komplexní obraz a spojí data do souvislostí. Například iDoklad neumí rezervaci zasedaček, evidenci pacientů nebo e-shop. S Dativery ho ale snadno propojíte s těmi správnými aplikacemi a máte vše na jednom místě. Více se dozvíte v rozhovoru s Petrem Ferschmannem.
Čtěte dále
Petr Ferschmann
Dativery
Podnikatel: Petr Ferschmann Obor podnikání: webová integrační platforma Web: dativery.com Sdílet článek:
iDoklad
Náš tip - provedeme vás iDokladem
15minutová ukázka
Nechce se vám klikat a zkoušet? Nechte to na nás, předvedeme vám to nejlepší. A zdarma.

Existuje služba, která by poskytovala podobný servis jako vy?

Obdobu Dativery nikdo u nás ani v zahraničí nedělá, naše služba je unikátní. O to větší výzva ale je vysvětlit uživatelům, co vlastně děláme.

Odkud přišel nápad spustit službu jako je Dativery?

Vycházel jsem z vlastních potřeb a znalosti firemního prostředí. Když používá firma řadu rozličných aplikací, je potřeba je propojit. Na trhu ale takové řešení chybělo, tak jsem začal připravovat Dativery.

Posty + do článků nová grafiky

Skvělých a užitečných aplikací je mnoho, ale na trhu chyběl nástroj, který by je propojil a dal jim možnost spojit síly. Tak jsem se ho rozhodl vytvořit.

Z čeho jste vycházeli, když jste Dativery vymýšleli?

Na trhu je poptávka po propojování služeb a aplikací přes API. Jenže z ekonomického hlediska je propojování pro poskytovatele služeb či aplikací poměrně drahá záležitost. Uživatelé toužili po propojení s dalšími aplikacemi, ale prosté zpřístupnění API nestačilo, bylo nutné propojení i na úrovni uživatelského rozhraní. Do realizace integrace musel vstoupit i náš vývojář a tím se propojení prodražilo.

Stačila taková znalost k vymyslení služby?

To byl základ. Současně se ve firmách používalo stále více specializovaných webových aplikací.

Jak používání aplikací ovlivnilo vývoj Dativery?

Firmy zjistily, že už nemusí používat obrovský informační systém s tisíci nepotřebnými funkcemi a pomalým vývojem. Místo toho si firmy či jejich oddělení vybraly menší aplikace, které velmi dobře zvládaly potřebnou oblast a navíc přidávaly inovace rychleji než velké systémy. Prosté a elegantní.

idoklad-mailchimp-1024x1011

Příkladem je i iDoklad – skvělá aplikace, která dělá fakturaci, ale neumožňuje současně nabídnout také rezervaci zasedaček, evidenci pacientů nebo e-shop.

Jakou výhodu nabízí použití jednotlivých aplikací?

Když se aplikace nesnaží vyřešit veškeré provozní problémy všech firem, ale zaměří se jen na určitou oblast, pak je pochopitelně mnohem jednoduší a levnější takové aplikace vytvořit. I pro velmi specifické oblasti díky tomu snadno vzniknou velmi dobré aplikace.

Dativery je v tuto chvíli v beta verzi. Proto je zdarma a stačí se jen registrovat.

A takové aplikace v konečném kroku propojí Dativery?

Přesně tak, Dativery je jejich pojítkem. Umožníme firmám složit všechny aplikace do jediného funkčního celku a využít jejich synergii. Obdobně jako při použití velkého podnikového informačního systému.

Merk_1

V Dativery jsme začali tím, co nám chybělo nejvíce – rozšiřování aplikací v uživatelském rozhraní.

Vyvíjí se služba dál nebo je současná podoba finální?

Službu dále rozvíjíme. První verze Dativery vyšla v červenci 2017 a obsahovala možnost ve specializovaných aplikacích u záznamů zobrazovat relevantní data – například ekonomické výsledky firem či informace ze sociálních sítí u konkrétního klienta. V únoru 2018 jsme dokončili verzi, která zobrazuje související data i z ostatních aplikací. Dativery je už teď skvělým pomocníkem, my však s vývojem pokračujeme dál. Nedávno jsme podepsali další kolo investic a tak máme velké plány.

Posty + do článků nová grafiky (1)

Posty + do článků nová grafiky (2)

A jak to celé funguje?

Uživatel vybere scénář, který propojí jeho vybrané aplikace. Aktuálně podporujeme 53 aplikací pro CRM, uživatelskou podporu, fakturaci a účetnictví, e-mailový marketing a také poštovní klienty a informační zdroje. Pro ně máme přes 900 scénářů. Pracujeme na doplnění další stovky aplikací.

ZelenaPosta_1

Firmy dnes používají spoustu aplikací. Mnohem více, než si připustí.

Které scénáře jsou nejoblíbenější?

Favority jsou scénáře s informacemi o firmách z databáze Merk, populární jsou také scénáře zobrazující vydané faktury u došlého e-mailu. Uživatelé často využívají Zelenou poštu, tedy posílání papírových faktur klepnutím na tlačítko. Mimochodem, všechny typy zmíněných scénářů lze používat s iDokladem.

A s čím nejvíce pomáhá Dativery právě vám?

Mým nejoblíbenějším napojením je FullContact a Merk. Díky tomu u příchozího e-mailu vidím informace o odesílateli – včetně ekonomických výsledků souvisejících firem či odkazů na LinkedIn a další sociální sítě.

Je o službě z vašeho pohledu dostatečně slyšet nebo na svoji slávu a masové objevení teprve čeká?

Jsme na startu, v únoru jsme vydali verzi pro široké použití. Máme ale zkušenosti, že jakmile jednou uživatelé službu vyzkouší, už se nechtějí vracet k nepropojenému chaosu.

Vyzkoušejte propojení iDokladu a Dativery. Pro fungování doplňku stačí předplatné s API (tedy Oblíbený nebo Prémiový) a registrace do služby Dativery včetně instalace rozšíření prohlížeče.

Chytré farmaření nezvládnete s hloupou fakturací. iDoklad byla jasná volba, říká Michal Tesařík ze startupu inGreen
Michal Tesařík I inGreen