Přestat používat Dativery je jako vrátit se v době železné k pazourkům
Dativery
Existuje služba, která by poskytovala podobný servis jako vy?
Obdobu Dativery nikdo u nás ani v zahraničí nedělá, naše služba je unikátní. O to větší výzva ale je vysvětlit uživatelům, co vlastně děláme.
Odkud přišel nápad spustit službu jako je Dativery?
Vycházel jsem z vlastních potřeb a znalosti firemního prostředí. Když používá firma řadu rozličných aplikací, je potřeba je propojit. Na trhu ale takové řešení chybělo, tak jsem začal připravovat Dativery.
Z čeho jste vycházeli, když jste Dativery vymýšleli?
Na trhu je poptávka po propojování služeb a aplikací přes API. Jenže z ekonomického hlediska je propojování pro poskytovatele služeb či aplikací poměrně drahá záležitost. Uživatelé toužili po propojení s dalšími aplikacemi, ale prosté zpřístupnění API nestačilo, bylo nutné propojení i na úrovni uživatelského rozhraní. Do realizace integrace musel vstoupit i náš vývojář a tím se propojení prodražilo.
Stačila taková znalost k vymyslení služby?
To byl základ. Současně se ve firmách používalo stále více specializovaných webových aplikací.
Jak používání aplikací ovlivnilo vývoj Dativery?
Firmy zjistily, že už nemusí používat obrovský informační systém s tisíci nepotřebnými funkcemi a pomalým vývojem. Místo toho si firmy či jejich oddělení vybraly menší aplikace, které velmi dobře zvládaly potřebnou oblast a navíc přidávaly inovace rychleji než velké systémy. Prosté a elegantní.
Jakou výhodu nabízí použití jednotlivých aplikací?
Když se aplikace nesnaží vyřešit veškeré provozní problémy všech firem, ale zaměří se jen na určitou oblast, pak je pochopitelně mnohem jednoduší a levnější takové aplikace vytvořit. I pro velmi specifické oblasti díky tomu snadno vzniknou velmi dobré aplikace.
Dativery je v tuto chvíli v beta verzi. Proto je zdarma a stačí se jen registrovat.
A takové aplikace v konečném kroku propojí Dativery?
Přesně tak, Dativery je jejich pojítkem. Umožníme firmám složit všechny aplikace do jediného funkčního celku a využít jejich synergii. Obdobně jako při použití velkého podnikového informačního systému.
Vyvíjí se služba dál nebo je současná podoba finální?
Službu dále rozvíjíme. První verze Dativery vyšla v červenci 2017 a obsahovala možnost ve specializovaných aplikacích u záznamů zobrazovat relevantní data – například ekonomické výsledky firem či informace ze sociálních sítí u konkrétního klienta. V únoru 2018 jsme dokončili verzi, která zobrazuje související data i z ostatních aplikací. Dativery je už teď skvělým pomocníkem, my však s vývojem pokračujeme dál. Nedávno jsme podepsali další kolo investic a tak máme velké plány.
A jak to celé funguje?
Uživatel vybere scénář, který propojí jeho vybrané aplikace. Aktuálně podporujeme 53 aplikací pro CRM, uživatelskou podporu, fakturaci a účetnictví, e-mailový marketing a také poštovní klienty a informační zdroje. Pro ně máme přes 900 scénářů. Pracujeme na doplnění další stovky aplikací.
Které scénáře jsou nejoblíbenější?
Favority jsou scénáře s informacemi o firmách z databáze Merk, populární jsou také scénáře zobrazující vydané faktury u došlého e-mailu. Uživatelé často využívají Zelenou poštu, tedy posílání papírových faktur klepnutím na tlačítko. Mimochodem, všechny typy zmíněných scénářů lze používat s iDokladem.
A s čím nejvíce pomáhá Dativery právě vám?
Mým nejoblíbenějším napojením je FullContact a Merk. Díky tomu u příchozího e-mailu vidím informace o odesílateli – včetně ekonomických výsledků souvisejících firem či odkazů na LinkedIn a další sociální sítě.
Je o službě z vašeho pohledu dostatečně slyšet nebo na svoji slávu a masové objevení teprve čeká?
Jsme na startu, v únoru jsme vydali verzi pro široké použití. Máme ale zkušenosti, že jakmile jednou uživatelé službu vyzkouší, už se nechtějí vracet k nepropojenému chaosu.
Vyzkoušejte propojení iDokladu a Dativery. Pro fungování doplňku stačí předplatné s API (tedy Oblíbený nebo Prémiový) a registrace do služby Dativery včetně instalace rozšíření prohlížeče.