Datum publikace 07. 11. 2018 Sdílet článek

Vystavujte dodací listy bez cen a času vystavení. Nasadili jsme listopadové novinky

Author Seyfor, a. s. 2 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Chcete před třetími osobami, které se dostávají do kontaktu s dodacími listy, skrýt cenu? Vystavujte doklady bez cen. Od listopadu také můžete snadněji řadit například podle ceny a vystavené faktury se mohou jmenovat podle vaší firmy. Přečtěte si o podzimních novinkách, o které jste si nejvíc psali.

Pište do dodacích listů jen množství a typ zboží bez cen

Nechcete, aby vám zaměstnanci nahlíželi do účetnictví, ale zároveň musejí mít přehled o počtu prodaného zboží? Dávejte na své dodací listy jen množství a typ zboží. Bez cen. A faktury nově nemusí obsahovat datum a čas tisku.

Tyto možnosti si nyní zvolíte v Nastavení v sekci Prodej – Nastavení tisku dokladu. Najdete zde dva checkboxy, které stačí odškrtnout.

Nastavení

Odesílejte faktury pod názvem své firmy

Dříve se faktury vydané v iDokladu jmenovaly Vydaná faktura – číslo faktury. Nově si můžete v Nastavení – Prodej vybrat i možnost pojmenování faktury podle své firmy. Vydané faktury se tak budou jmenovat Název firmy – číslo faktury.

Příjemci tak podle předmětu e-mailu i názvu souboru okamžitě poznají, od koho fakturu dostali.

Šablona e-mailu

Chytřejší filtry si zapamatují vaše řazení

Když si v sekci Prodej zobrazíte seznam faktur (ať už všech nebo jen těch vyfiltrovaných), můžete si ho seřadit podle sloupců – například podle ceny, splatnosti nebo číselné řady. Toto řazení si iDoklad odteď vždy zapamatuje. I když přejdete do jiné sekce, vypnete prohlížeč nebo se úplně odhlásíte z iDokladu. Po návratu vždy uvidíte naposledy použité řazení.

Třídění

Evidence interních dokladů a další menší změny

Pokud vaše podnikání spadá pod EET, musíte často vystavovat Prodejky. Pro jejich snadné zavedení do přiznání k DPH nebo kontrolního hlášení, musíte tyto doklady správně zaúčtovat. To jste doteď mohli jen u prodejek hrazených v hotovosti. Bezhotovostní platby jste museli vést například v Excelu.

Na ten ale můžete zapomenout. iDoklad nově zaúčtuje i bezhotovostní platby pod názvem Interní doklady. Dokáže je i sloučit do jediného dokladu. A platby v hotovosti se zaúčtují, stejně jako dřív, do pokladny. Například za celý den prodávání jídla na stánku tak můžete mít pouze dva doklady, které snadno zanesete do účetnictví – jeden za hotovostní a druhý za bezhotovostní platby.

Interní doklady najdete pod záložkou Finance.

Interní doklady

U klasických faktur jsme dále zvětšili pole pro číslo objednávky, kam se nyní vejde až 25 znaků. Také e-mail v adresáři klientů může být teď dlouhý až 250 znaků.

Tak kterou novinku nejvíce využijete? Dejte nám vědět na Facebooku.

Související články

Zahoďte krabici od bot: účtenky nyní snadno evidujete v iDokladu

11. 12. 2024 1 minuta čtení 91
Přečíst článek

Propojte iDoklad s dalšími službami a podnikejte efektivně

19. 06. 2024 0 minut čtení 2
Přečíst článek