mini akademie
pro začínající podnikatele
Na bankovní účet vám přijde platba od zákazníka a za pár chvil se úhrada propíše i do iDokladu. Jde to snadno. Stačí, když jednou spárujete bankovní účet s mobilní aplikací a zbavíte se manuální kontroly stavu účtu.
Nejprve vám vysvětlíme princip párování.
- Na váš bankovní účet přijde úhrada.
- Banka o tom pošle zprávu do iDokladu.
- Ten porovná údaje z banky s variabilními symboly a částkami na vystavených fakturách.
- Pokud najde shodu, označí vystavený doklad jako uhrazený – a pokud ne, iDoklad pouze přijatou zprávu uloží a pohyb na účtu označí jako nespárovaný.
S iDokladem propojíte i více účtů, každý z nich může být veden u jiné banky nebo v jiné měně.
Začněte vygenerováním „kódu“ v mobilní aplikaci
Nejprve si v mobilní aplikaci otevřete Nastavení. Uděláte to stisknutím ikony Další na dolní liště. Otevře se vám nabídka, ze které vyberete položku Banka. V nastavení banky můžete přepínačem párování plateb snadno vypnout a zapnout. Ještě předtím ale musíte iDoklad s bankou propojit.
Zmáčkněte tlačítko Generovat e-mail. Mobilní appka automaticky vytvoří e-mailovou adresu, která vám poslouží jako unikátní kód (…@itsmybill.eu) na propojení s mobilním nebo internetovým bankovnictvím. E-mail si uložíte stlačením ikonky Kopírovat (symbol papíru hned vedle e-mailu) a nastavení potvrdíte modrým tlačítkem.
Poté se přihlásíte do aplikace své banky. Další postup se liší v závislosti na bance, jejíž služby využíváte.
Postupně rozšiřujeme počet bank, které můžete s iDokladem propojit. Prozatím to zvládnete s účtem vedeným v:
- Air Bank,
- ČSOB,
- Fio bance,
- Komerční bance,
- Moneta Money Bank,
- Raiffeisenbank,
- Sberbank
- a UniCredit Bank.
Spárování s účtem v Air Bank
Nejprve do internetového bankovnictví vložte e-mailovou adresu vygenerovanou iDokladem. V záložce Možnosti vyberte Název a kontakty, zatrhněte Jiný kontakt a do kolonky E-mail vložte kód z iDokladu.
Změny potvrďte a přesuňte se do záložky Info o změně zůstatku. Zaškrtněte možnost když se zůstatek změní o více než a zadejte částku, od které chcete notifikace posílat. Uložte tlačítkem Pokračovat a je to.
Spárování s účtem v ČSOB
Vyberte si jednu ze dvou cest.
První vede přes ČSOB InternetBanking 24. Přihlaste se a v záložce Nastavení v levém menu vyberte Pohyby a stavy účtů. Na řádku Avízo o zaúčtování platby zaškrtněte pole e-mail.
Ve spodní části pak vyplňte e-mailovou adresu, kterou vám vygeneroval iDoklad.
Tím ještě nemáte hotovo. Podle pravidel ČSOB musíte upřesnit podmínky pro zasílání e-mailů. Na stejné obrazovce klikněte na detail ve sloupečku akcia. Otevře se vám nové okno Detaily k avízu o zaúčtování platby, ve kterém zaškrtněte jen 2 první řádky – tak jako na obrázku níže.
Vše uložte a je to.
Druhá cesta vede přes aplikaci ČSOB CEB. Zvolte nastavení e-mailových notifikací (Nastavení > CEB Info), vyberte číslo účtu, který chcete spárovat a stiskněte tlačítko Nová notifikace.
Zvolte Zaúčtování platby a Nastavit. Do kolonky Kontakt vložte e-mail vygenerovaný v iDokladu. U položky Skupiny transakcí zaškrtněte Vybrat vše, u Pohybů vyberte Debit i Kredit. Zmáčkněte Dokončit a je to.
Spárování s účtem ve Fio bance
V bankovnictví Fio banky si otevřete Nastavení a vyberte možnost SMS a e-mailová upozornění. Zmáčkněte tlačítko Přidat upozornění v části Pohyby.
Otevře se vám nové okno, kam zadáte e-mailovou adresu vygenerovanou iDokladem – kolonku Částka nechte nevyplněnou. Potvrďte a máte hotovo.
Spárování s účtem v Komerční bance
KB umožňuje 2 způsoby, jak účet propojit s iDokladem – přes MojeBanka, nebo MojeBanka Business.
Nejprve vám ukážeme postup pro internetové bankovnictví MojeBanka. V nastavení vyberte možnost Přidání nového příjemce.
V novém okně vyplňte e-mailovou adresu, kterou vygeneroval iDoklad, a uložte.
Vraťte se do nastavení a zvolte možnost Platby.
Zobrazí se vám formulář, ve kterém nastavte volbu Posílat oznámení o na parametr Provedených. V kolonce Příjemce zpráv vyberte e-mail vygenerovaný v iDokladu. Zkontrolujte, jestli nastavujete notifikace pro správný bankovní účet, uložte a máte hotovo.
Pokud pracujete s MojeBanka Business, otevřete si záložku Oznámení. Zvolte možnost Adresář příjemců oznámení, pojmenujte příjemce oznámení (např. iDoklad) a vložte e-mail vygenerovaný iDokladem.
Otevřete si Oznámení o platbách, vyberte správný bankovní účet a můžete si nastavit limit minimální částky, od které vás bude banka informovat. Z nabídky vyberte správného příjemce zpráv – je to ten, kterého jste založili v předchozím kroku. Uložte a spárování je hotové.
Spárování s účtem v Moneta Money Bank
Nejprve vyberte možnost Vlastní nastavení (Osobní nastavení → Info Servis).
V záložce Účty zvolte účet, který chcete spárovat. V řádcích Když mi odejdou peníze a Když mi přijdou peníze vyberte možnost E-mail. Můžete si nastavit i částku, od které chcete být na úhrady upozornění (minimálně 100 korun).
Přesuňte se níže do sekce Upozornění zaslat, vložte e-mailovou adresu vygenerovanou iDokladem a zmáčkněte Uložit změny.
Spárování s účtem v Raiffeisenbank
Otevřete si Nastavení internetového bankovnictví. Vyberte službu Upozornění Informuj mě a zvolte možnost Nové upozornění.
A poté vyplňte alespoň následující položky ve formuláři:
- Informuj mě: o pohybu na účtě,
- Účet: vyberte číslo účtu, který chcete spárovat,
- Způsob odeslání: e-mail,
- Kontakt: e-mailová adresa vygenerovaná iDokladem.
Nastavení potvrďte a máte hotovo.
Spárování s účtem ve Sberbank
Proklikněte se do nastavení internetbankingu a vyberte možnost Typ notifikační zprávy – E-mail. Zatrhněte položku informace o příchozí transakci.
Tím otevřete nové okno, kde zvolte Nový notifikační e-mail. Do formuláře doplňte Jméno zprávy, vyberte správný účet a vepište e-mail vygenerovaný v iDokladu. Uložte a máte spárováno.
Spárování s účtem v UniCredit Bank
Nejprve si v bankovnictví otevřete Nastavení, konkrétně položku Správa notifikací. Otevřete tím nové okno, kde vás zajímá položka Vytvořit novou notifikaci pro. Vyberte možnost Transakce.
Zobrazí se vám okno s názvem Informace o transakcích, ve kterém vyplňte:
- správný účet,
- jestli chcete být informovaní o všech platbách, nebo jen příchozích, či odchozích (doporučujeme všechny),
- e-mailovou adresu vygenerovanou v iDokladu.
Políčko Částka můžete nechat prázdné.
Nastavení potvrďte a je to.
Zajímá vás, co vše zvládnete v mobilní aplikaci a jak v ní vystavíte fakturu? Přečtete si tento článek.
Související články
Automatizujte fakturaci na e-shopu díky propojení iDokladu se Shopify
S tupou sekerou strom nepokácíte – používejte správné nástroje a podnikejte naplno