Případová studie: Honza Bartoš

Halíře dělají talíře. Honza Bartoš vydělává firmám na Facebooku a díky iDokladu má vyřešenou fakturaci

Jako zaměstnanec si neodkroutil ani den a při podnikání si několikrát namlátil. Z každého neúspěchu se však poučil a dnes patří Honza Bartoš mezi vyhledávané specialisty na online marketing. Když jde o provozní věci, nedá Honza dopustit na automatizaci. Přečtěte si, jak mu v podnikání pomáhá iDoklad.
Čtěte dále
Honza Bartoš
honzabartos.cz
Podnikatel: Honza Bartoš Obor podnikání: online marketing Web: honzabartos.cz Počet spolupracovníků: 10+ Sdílet článek:
iDoklad
Náš tip - provedeme vás iDokladem
15minutová ukázka
Nechce se vám klikat a zkoušet? Nechte to na nás, předvedeme vám to nejlepší. A zdarma.

Když 60 % zákazníků e-shopu odchází před zaplacením, kampaní na Facebooku to nezachráníte

Základem podnikání Honzy Bartoše je správa reklam na Facebooku pro firmy jako Zoot, Alkohol.cz, BIBLOO nebo pro peněženku na bitcoiny Trezor. „Ročně s kolegy připravíme výkonnostní kampaně za více než 100 milionů korun. Nehoníme se za lajky a komentáři, jsme orientovaní na čísla. Zákazníka totiž nejvíc zajímá logika: kolik do Facebooku dal a kolik se mu vrátilo,“ popisuje svůj byznys Honza.

Při uvažování nad prioritami klientů sází na vlastní zkušenost. Sám totiž kdysi podnikal v různých oborech: „Byl jsem od patnácti let velký podnikatel, ale milionář se ze mě nestal,“ směje se zkušený marketér. „Pak jsme s kamarádem stavěli akvária a já se začal šťourat v online marketingu. Postupně se objevily reklamy na Facebooku, já přestal s akvárky a pustil se naplno jako OSVČ do kampaní pro první klienty.“

Honza Bartoš pravidelně přednáší na největších konferencích e-commerce.

Honza Bartoš pravidelně přednáší na největších konferencích e-commerce.

Honza si pamatuje, jak tehdy získával know-how metodou pokus-omyl. „Online zdroje moc nebyly, pracoval jsem i 20 hodin denně a zkoušel všechno v praxi. Co mi dneska zabere 15 minut, to mi tehdy trvalo 4 hodiny. Ale musel jsem se to nejdřív naučit,“ vzpomíná Honza Bartoš na rozjezd podnikání.

Dnes má i díky tomu s.r.o., dává práci 10+ lidem a přednáší na významných oborových konferencích jako třeba Reshoper nebo Digisemestr. V posledních letech Honza opakovaně naráží na to, že firmy chtějí pomoc s Facebookem, ale problém mají jinde: „Pokud vám většina zákazníků uteče před dokončením platby, tak vás nezachrání ani ta nejlepší kampaň na Facebooku. Proto čím dál víc pomáháme i mimo Facebook – s UX webu, CRM systémy, cenotvorbou nebo optimalizací procesů.“

Svým zákazníkům také opakuje, aby byli při prodeji přes Facebook trpěliví, hlídali si, kolik je stojí prodej jedné položky a pracovali s marží. „I hloupých 10 korun na jedné objednávce dá při objemu 50 tis. objednávek ročně půl milionu korun. Prostě halíře dělají talíře,“ shrnuje své zkušenosti marketér.

Největší hodnotu pro mě má volný čas

Na podnikání se Honzovi líbí, že se pořád učí a roste. „Rostu v řemesle, při přednášení před hledištěm plným lidí, natáčení online kurzů nebo obecně při vedení firmy,“ vysvětluje Honza. Jako zastánce minimalismu se snaží všechno zjednodušovat a vyzdvihuje 3 online nástroje, které mu šetří desítky hodin času a udržují firmu v chodu:

  • Asanu, která pomáhá při řízení projektů, komunikaci s klienty a většinou procesů,
  • Google Workspace, sadu cloudových nástrojů jako Gmail, Meet, Disk, Kalendář atd.,
  • a online fakturaci iDoklad.

„Pokud mám být upřímný, vystavování faktur a podobná administrativa mě vůbec nebaví. Úplně na začátku jsem faktury bastlil v Excelu a bylo to strašné. Jsem rád za každou minutu, kdy můžu dělat něco jiného. Proto je skvělé, že iDoklad spoustu věcí zvládá sám a já se místo toho můžu věnovat byznysu nebo rodině,“ zdůrazňuje podnikatel.

Dnes pod značkou Honza Bartoš pracuje více než 10 specialistů na online marketing.

Dnes pod značkou Honza Bartoš pracuje více než 10 specialistů na online marketing.

Účetní má přístup do iDokladu a stáhne si, co potřebuje

Když má Honza vybrat oblíbené funkce, jsou to automatické vytváření faktur a jejich odesílání přímo z iDokladu. „Je paráda, že můžu fakturu jedním kliknutím poslat více příjemcům. Máme klienty, kde chce mít majitel přehled o fakturaci, ale operativu řeší někdo jiný. Takže já jen na začátku spolupráce nastavím v adresáři správné kontakty a už to jede,“ chválí si Honza.

Při přechodu z OSVČ na s.r.o. se výhody automatizace podle marketéra ještě zvýrazní: „Z jednotek faktur jsou najednou desítky a každá ušetřená minuta při odesílání nebo párování dokladů s příchozími platbami v bance je super.“

Používání iDokladu si pochvaluje i Honzův účetní. „Má vlastní přístupové údaje a stáhne si faktury, kdykoli potřebuje. Domluvili jsme se taky na sdílené složce na Google Disku, kam ukládám přijaté faktury, takže o účetním skoro vůbec nevím,“ dává Honza tip na předávání podkladů účetnímu.

„Při podnikání je pro mě důležité šetřit jen na správných místech. A placené licence online nástrojů, které opravdu využíváte, to fakt nejsou. Ať fakturaci řeší specialista, já se chci věnovat tomu svému,“ uzavírá Honza Bartoš.

„Mýtů kolem první pomoci je ve společnosti stále nezdravě mnoho,” upozorňuje Petr Urban z Akademie dobrovolných záchranářů
Petr Urban I Akademie dobrovolných záchranářů