Případová studie společnosti Overhere

Filmaři z Overhere fakturují díky iDokladu z terénu a natáčí s čistou hlavou

Parta zkušených filmařů a producentů z Brna si založila vlastní studio, se kterým natáčí reklamní spoty, firemní videa, ale i dokumenty pro Českou televizi nebo hudební klipy. Mají za sebou stovky videí a filmů včetně nejsledovanějšího reklamního videa na českém Facebooku. Práci jim usnadňuje také iDoklad, díky kterému nemusí vysedávat u počítače nad fakturami a mají víc času na natáčení a tvoření.
Čtěte dále
Overhere
overhere.cz
Podnikatel: Overhere Obor podnikání: videoprodukce Web: overhere.cz Průměrný počet faktur za měsíc: 30 Sdílet článek:
iDoklad
Náš tip - provedeme vás iDokladem
15minutová ukázka
Nechce se vám klikat a zkoušet? Nechte to na nás, předvedeme vám to nejlepší. A zdarma.

Parta zkušených filmařů a producentů z Brna si založila vlastní studio, se kterým natáčí reklamní spoty, firemní videa, ale i dokumenty pro Českou televizi nebo hudební klipy. Mají za sebou stovky videí a filmů včetně nejsledovanějšího reklamního videa na českém Facebooku. Práci jim usnadňuje také iDoklad, díky kterému nemusí vysedávat u počítače nad fakturami a mají víc času na natáčení a tvoření.

Natočí cokoliv a seženou i medvěda

Parta filmařů ze studia Overhere natáčí už od roku 2013, kdy se ještě jmenovali little cube. Ve vedení stojí kameraman a producent Petr Hostička a režisér Jan Kolář. Oba si filmařinu zamilovali už v dětství, takže vlastní studio pro ně byl splněný sen. „Svoje první dílo jsem natočil ve 14 na digitální kameru, která umožňovala natáčet jen 30sekundová videa. Tak jsem natočil krátký skeč, ve kterém kamaráda přejel vlak,“ usmívá se režisér Jan Kolář.

Dnes má za sebou parta z Overhere reklamní spoty pro Kofolu, Škodovku nebo Netbox. Pyšně také vzpomínají na video spot pro Aqualand Moravia, ve kterém parta dědečků dovádí v aquaparku. Za první tři dny spot viděl milion lidí a stal se nejsledovanějším videem na českém Facebooku.

Podle Honzy a Petra jsou Overhere skvělí tím, že nejen točí a stříhají, ale zařídí kompletní produkci. Takže seženou vše od lokací přes rekvizity až po chlebíčky pro herce. Rádi vzpomínají například na reklamu pro společnost STIHL, pro kterou sháněli „medvěda“.

„Nejprve jsme hledali elektronickou loutku medvěda, kterou bychom dokázali rozpohybovat. Kupodivu jsme našli jednu za dobrou cenu v hollywoodských studiích, ale zjistili jsme, že dopravit ji přes oceán by stálo víc než celá produkce. Takže jsme pořídili medvědí kostým v brněnském divadle, vyrobili pro něj hlavu pomocí 3D animací a video vypadalo ještě lépe než s robotem,“ vzpomíná Petr Hostička.

blank

Takto Overhere natáčeli video s medvědem pro firmu STIHL.

Filmař neustále prožívá něco nového a potká zajímavé lidi

Petra s Honzou na práci nejvíc baví neustálé objevování nových míst, lidí a zážitků. Rádi například vzpomínají, jak pro výrobce sportovní výživy Nutrend natáčeli video se světovou zápasnickou superstar Makhmudem Muradovem.

„Videoprodukce je práce, která nikdy není stereotypní. Člověk je každý druhý den na úplně novém místě, potkává známé herce a zajímavé lidi a dostane se tam, kam by se běžný smrtelník nedostal. To mě na tom baví nejvíc,“ vypráví Petr Hostička.

„Zároveň je to práce, ve které člověk neustále čelí novým výzvám. Občas si připadám spíš jako vynálezce než filmař. Spoustu času trávíme vymýšlením, tvořením a hledáním způsobů, jak do videa dostat vše, co potřebujeme. Historka s medvědem to hezky vystihuje,“ doplňuje Jan Kolář.

blank

Petr Hostička a Jan Kolář během natáčení reklamy s národním hrdinou Uzbekistánu, Makhmudem Muradovem.

S iDokladem vše odfakturují z terénu a bez počítače

Součástí video produkce je mimo jiné spousta papírování, kterou běžný člověk před obrazovkou nevidí. Tu pánům z Overhere usnadňuje iDoklad, který začali používat na začátku roku 2023. Přešli na něj z ekonomického systému, který jim dlouhodobě nevyhovoval.

„Náš předchozí systém byl starý a jeho vývojáři zaspali dobu. Rozhraní bylo staré a neintuitivní, objevovaly se chyby a bugy a komunikace s podporou se táhla. Došlo to tak daleko, že jsme si přehledy dělali v Excelu. Proto jsme se rozhodli přejít na iDoklad, na který jsme slyšeli pozitivní ohlasy a věděli jsme, že má mobilní appku,“ vysvětluje Petr Hostička.

Díky mobilní aplikaci pracují filmaři z Overhere s fakturami přímo v terénu. Například všechny nákupy v kamenných prodejnách ihned zadají do iDokladu a nemusí je řešit od počítače. „Když jdu koupit občerstvení na natáčení nebo si půjčujeme kostýmy, hned na místě a do minuty si přijatou faktury naťukám do appky. Nemusím vytahovat počítač ani myslet na to, že mám faktury zadat, až se vrátím do kanceláře,“ sdílí Petr Hostička.

blank

Foto z natáčení reklamy pro Kofolu.

V Overhere využívají iDoklad pro:

  • vystavování faktur,
  • hlídání nákladů a rozpočtů jednotlivých produkcí,
  • přípravu podkladů pro přiznání k DPH a souhrnná hlášení
  • a tvorbu ceníků.

Pochvalují si také výměnu dokladů s externím účetním. Do jejich iDokladu má přístup a sám si stahuje doklady, takže v Overhere nemusí nic ručně předávat.

Obecně si filmaři iDoklad pochvalují hlavně jako velkou časovou úsporu. „Oproti předchozímu systému nám iDoklad výrazně zjednodušil práci. Nepříjemné papírování rychle vyřešíme a máme víc času a čistou hlavu na kreativní práci,“ chválí Jan Kolář.

„Proč by na kvalitní kulturu měli mít nárok jen ti, kteří na to mají?” ptá se spolumajitel ArtBaru Druhý pád
Radek Petráš I ArtBar Druhý Pád