Automatizace je pro e-shop zásadní. S iDokladem to jde raz–dva, oceňuje majitel Massive home Erik Hajrapetjan
Massive home
Do podnikání se pustil během pandemie
Jako zaměstnanec máte určité jistoty. Pokud všechno funguje, šéf vám zajistí práci, řekne, jak to dělat, a na konci měsíce vám přijde výplata na účet. Některým lidem ale chybí volnost a příležitost pojmout věci po svém. Proto se do podnikání pustil Erik Hajrapetjan: „Bývalému zaměstnavateli jsem nesmírně vděčný za šanci, kterou mi dal. Pro Sob nábytek jsem pracoval 10 let a spoustu se toho naučil. Vždycky mě ale lákalo dělat na sebe. Když přijde úspěch, hurá, sláva, zasloužil jsem si to. Když se nedaří, můžu si za to sám.“
Erik založil vlastní e-shop, kde nabízí vybavení domácnosti, designové stoly, komody, schodiště nebo celé kuchyně – z exotického dřeva jako palisandr či mango, ale také dřevotřísky. „Pustili jsme se do toho uprostřed pandemie a rozhodnutí nelituju. Ukázalo se, že si lidé rádi vybavují domácnost kvalitním nábytkem a mají na to peníze.“
O masivní nábytek mají podle majitele e-shopu zájem hlavně rodiny, levnější sortiment na Massive home nakupují i single lidé od 20 let. „Všímám si, že tahle mladá skupina zákazníků teď tvoří přibližně 25 % objednávek. Právě jim odchází každý čtvrtá faktura,“ odhaluje zajímavé číslo e-shopista.
Díky zájmu o sortiment tak Erik po několika měsících dává práci 3 zaměstnancům a spolupracuje s dalšími externisty, třeba truhláři, kteří zajišťují speciální službu – výrobu nábytku na míru.
Fakturace přes freeware přestala stačit po měsíci
„Po založení e-shopu mi bylo jasné, že musím pořešit i fakturaci zakázek,“ popisuje Erik Hajrapetjan. Začal tedy s jednoduchým softwarem, který je dostupný zdarma. „Vydrželi jsme u toho ale asi jen měsíc. Faktury sice šly vystavit snadno, ale chyběla automatizace. Všechno jsme museli dělat manuálně,“ usmívá se Erik při vzpomínce na ruční rozesílku e-mailů s fakturami, kontrolu úhrad nebo počítání příjmů v tabulkách.
S přibývajícími zakázkami byla situace neudržitelná, proto se začal poohlížet po alternativách. „iDoklad mi doporučil kamarád. Zjistil jsem z webu, jak aplikace funguje, co umí a pověřil známého programátora, aby zkontroloval možnosti automatizace.“
Erika Hajrapetjana zajímalo zejména propojení:
- s objednávkami přes e-shop, který je postavený na open-source řešení PrestaShop,
- automatickým e-mailingem,
- systémy dopravců
- nebo bankou.
„iDoklad obstál a šli jsme do toho,“ shrnuje Erik.
Bez automatizace neuděláte velký obrat
Od prvních vystavených faktur se iDoklad podle Erika Hajrapetjana vyplácí. „Přes e-shop přijde objednávka, jednou kliknu, vystaví se faktura a na další kliknutí už míří zákazníkovi do e-mailu. Rovnou z aplikace. Paráda.“
Erik si pochvaluje, že si jednou připravil textaci automatických e-mailů a nemusí znovu a znovu vypisovat stejné informace. Díky tomu má víc času na komunikaci s dodavateli, logistiku nebo řízení firmy.
Používání iDokladu pozitivně hodnotí i jeho účetní, který si kdykoli stáhne doklady do svého systému a má jistotu, že jsou vystavené přesně podle pravidel. „Účetnictví, měsíční hlášení DPH a další povinnosti máme vyřešené raz–dva. A protože se to ovládá fakt snadno, nemusel se účetní ani učit nic složitého,“ doplňuje e-shopista.
„Postupně automatizaci zapojujeme do chodu firmy víc a víc. Zkušenost s iDokladem nám ukázala, že je to správná cesta. Pokud chcete dělat na e-shopu vyšší obraty, nemůžete běžné činnosti řešit ručně. Nedává to smysl ani u jednotek faktur měsíčně, natož u desítek nebo stovek,“ uzavírá Erik.
Podnikatel: Ing. Erik Hajrapetjan / Massive home Obor podnikání: Prodej a výroba designového nábytku Web: www.massivehome.cz Počet zaměstnanců: 3 |