Datum publikace 18. 11. 2019 Sdílet článek

Váš EET certifikát možná brzy vyprší. Podívejte se, jak ho obnovit

Author Seyfor, a. s. 2 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Pokud patříte k restauratérům a dalším podnikatelům v oblasti stravovacích a ubytovacích služeb, kteří začali elektronicky evidovat tržby v první vlně od 6. září 2016, blíží se datum expirace vašeho certifikátu. Nebo už vám možná dokonce vypršel. Certifikát totiž platí jen 3 roky. Připravili jsme pro vás návod, jak si certifikát obnovit a nastavit v pokladních zařízeních.

Jakmile vyprší platnost EET certifikátu, vaše vystavené doklady nemůžete řádně evidovat v rámci EET a hrozí vám pokuta až 500 000 Kč (více o sankcích v případě prošlého certifikát). Věnujte proto chvilku pozornosti jeho kontrole a obnovení.

Důležité upozornění: kromě obnovy certifikátu musíte poté certifikát ručně nastavit ve svých pokladních zařízeních, jinak bude iDoklad stále využívat ten starý. Postup najdete níže v článku, proto čtěte až do konce.

Nejprve se přesvědčíte, kdy vám certifikát vyprší. Platnost zkontrolujete přímo ve svém iDokladu:

  1. Klikněte na ikonu Nastavení (ozubené kolečko).
  2. Nahoře vyberte položku EET.
    blank
  3. Přesuňte se níž na stránce a klikněte na záložku Certifikáty.
    blank

Zobrazí se vám všechny vaše certifikáty i s dobou platnosti. Pokud se datum expirace certifikátu blíží, je čas ho vyměnit za nový. Tady najdete návod, jak na to krok za krokem.

Jakmile získáte nový certifikát a uložíte ho do svého počítače, nezapomeňte ho nahrát do iDokladu:

  1. Vyberte opět ikonu Nastavení (ozubené kolečko).
  2. Zvolte položku EET.
  3. Klikněte na záložku Certifikáty.
    blank
  4. Klikněte na Nová a nahrajte certifikát z umístění ve svém počítači, kam jste si ho uložili, zadejte heslo a klikněte na Uložit.
    blank

Abyste mohli správně evidovat tržby, zbývá ještě nahrát certifikát do pokladních zařízení. Tento krok je nutný, provedete ho takto:

  1. Pod záložkou EET klikněte na Pokladní prodejní zařízení.
  2. Vyberte pokladnu a klikněte na volbu Upravit.
  3. V kolonce Certifikát vyberte nový.
  4. Klikněte na Uložit.
    blank

Jakmile máte hotovo, můžete bez obav evidovat dál. Certifikát spáruje v datové zprávě tržbu s konkrétním podnikatelem a vše se odešle na finanční správu tak jako předtím.

Související články

Automatizujte fakturaci na e-shopu díky propojení iDokladu se Shopify

03. 10. 2024 2 minuty čtení 9
Přečíst článek

S tupou sekerou strom nepokácíte – používejte správné nástroje a podnikejte naplno

19. 06. 2024 1 minuta čtení 0
Přečíst článek