Datum publikace 28. 08. 2015 Sdílet článek

Průměrný uživatel využívá služby účetní a daní procentem, ukázal velký průzkum iDokladu

Author Seyfor, a. s. 3 minuty čtení 0
Náhledový obrázek

Víte, co se živnostníkům a podnikatelům na iDokladu líbí nejvíc? Jednoduché ovládání. Ukázal to průzkum, do kterého jsme na jaře pozvali všechny naše uživatele. Zjišťovali jsme, co se vám líbí, nelíbí i co vám chybí. A víc než 5 500 z vás nám to prozradilo. Podívejte se, co jsme se dozvěděli.

Mimo jiné víme, jak vypadá typický uživatel iDokladu.

  • Je mu mezi 30 až 44 lety.
  • iDoklad používá pravidelně.
  • Vyzkoušel i jiné fakturační služby.
  • Na vedení účetnictví spolupracuje s účetním nebo účetní kanceláří.
  • Uplatňuje daňové odpočty paušálem.

Poznali jste se? :)

Češi daní procentem, Slováci využívají daňovou evidenci

Díky průzkumu jsme mohli porovnat, jak jsou na tom s vedením účetnictví živnostníci v Česku a na Slovensku. Zjistili jsme, že v některých oblastech jsou docela velké rozdíly. Například v České republice využívá profesionální účetní 56 % našich uživatelů. Na Slovensku na ni přitom spoléhá hned 74 % živnostníků.

Jak vedou Češi a Slováci účetnictví

Jak vedou češi a slováci účetnictví

A zatímco 62 % českých uživatelů iDokladu daní procentem, na Slovensku jich tuto možnost využívá skoro o 40 % méně. Většina Slováků totiž dává přednost daňové evidenci, kterou v České republice využívá jen necelá třetina živnostníků.

Jakým způsobem Češi a Slováci daní

Jakým způsobem češi a slováci daní

Nejvíc chyběla evidence nákladů

iDoklad se snažíme stále vylepšovat, a proto nás také zajímalo, co vám v něm chybí. Nejčastější odpověď byla evidence nákladů. Postrádalo ji 68 % uživatelů, kteří s iDokladem běžně pracují. A proto jsme nelenili a ještě v květnu jsme evidenci přijatých faktur přidali. Věříme, že vám to udělalo radost.

Velká část uživatelů zvolila z nabídky budoucích funkcí daňovou evidenci, což naznačuje, že iDoklad vnímají jako důležitou součást svého podnikání i pokračující trend samostatně účtujících českých a slovenských podnikatelů.

Nejčastější důvody odchodu: vede „pauza v podnikání“

Abychom mohli iDoklad vylepšit co nejvíc, poslali jsme dotazník také uživatelům, kteří službu opustili. A zjistili jsme, že většina iDoklad nepoužívá jednoduše proto, že v současnosti žádnou fakturační službu nepotřebuje.

Chybějící funkce

Chybějící funkce

Překvapilo (a potěšilo) nás, že jen necelých 17 % uživatelů odešlo kvůli chybějícím funkcím. Každému z nich přitom chybělo něco jiného. Přesto už jsme některá vylepšení doplnili (třeba párování s bankou nebo evidenci přijatých faktur) a na dalších nyní pracujeme.

Důvody odchodu z iDokladu

Důvody odchodu z iDokladu

iDoklad zabodoval také u účetních

O názor na iDoklad jsme požádali také ty, kteří s ním pracují na profesionální úrovni – účetní. Těší nás, že skoro dvě třetiny z nich považují iDoklad za nadprůměrnou službu.

Snadné ovládání na PC i v tabletu

Samozřejmě nás také zajímalo, co se vám na iDokladu líbí. Na celé čáře to vyhrálo jednoduché ovládání. Pochvaluje si ho 99 % uživatelů. Mimochodem podobné výsledky má i naše mobilní aplikace – 92 % jejích uživatelů se líbí právě jednoduchost.

Pochvaly, stížnosti a stovky námětů

Nakonec jsme vám dali možnost napsat nám své připomínky v komentáři. A víte co? Jen 0,4 % vzkazů byly stížnosti. Naopak 73 % komentářů bylo pochvalných. Děkujeme.

Ve zbylých vzkazech jste nám většinou psali náměty na zlepšení. I když to chvilku trvalo (přece jenom jich bylo přes šest stovek) všechny jsme pečlivě pročetli. A na některých už pracujeme. Koneckonců brzy se o tom přesvědčíte sami.

Vaše vzkazy

Vaše vzkazy

Související články

Mobilní iDoklad přináší bankovní notifikace a další vylepšení

23. 12. 2024 4 minuty čtení 2
Přečíst článek

Zahoďte krabici od bot: účtenky nyní snadno evidujete v iDokladu

11. 12. 2024 1 minuta čtení 92
Přečíst článek