Buď export uděláte vy, nebo účetní
Záleží, jak to máte s účetním nastavené. Pokud má přístup do vašeho iDokladu, nemusíte vůbec nic řešit – přihlásí se k vašemu účtu, doklady si stáhne podle návodu níže a nahraje do Pohody ve chvíli, kdy se mu to nejvíc hodí.
Změnu oceníte, i když jste byli zvyklí doklady účetnímu předávat e-mailem, na USB nebo sdíleném disku. Administrativu jsme totiž snížili na naprosté minimum.
Odbourali jsme dosavadní omezení. V praxi to přináší 2 výhody:
- Doklady se dají snadno exportovat do jakéhokoliv typu Pohody.
- Jedním kliknutím si vy, nebo účetní vyberete, jaký typ dokladů chcete exportovat.
Stačí pár kliknutí a doklady jsou v zipu
Export dokladů je opravdu intuitivní. Do sekce Nastavení → Aplikace jsme přidali novou záložku Export. Když na ni kliknete, máte možnost zvolit období a typ dokladů – třeba září 2023, faktury vydané a dobropisy. V závorce za každým typem dokladu vidíte, o kolik kusů se jedná.
Posunutím tzv. checkboxu označíte doklady jako exportované. To je informace pro vaši evidenci, abyste se stejnými doklady nepracovali dvakrát a vyhnuli se v účetnictví duplicitám.
Pokud exportujete stovky nebo tisíce dokladů, máme další dobrou zprávu. Dříve export zabral i desítky minut. Po úpravách to jsou maximálně desítky sekund. Dokumenty ve formátu XML se totiž stahují do „zazipovaného“ souboru, takže jsou řádově menší.
S dokumenty v zipu už pracuje účetní
Po stažení pošlete „zazipovaný“ soubor svému účetnímu. On si faktury, dobropisy či jiné dokumenty tzv. extrahuje, importuje do Pohody a pustí se do práce.
Co změna přináší účetnímu a potažmo i vaší spolupráci?
- Z iDokladu jdou exportovat všechny doklady (nejen vydané faktury jako doposud).
- Je jedno, kterou řadu Pohody účetní používá.
- „Zazipované“ soubory jsou malé, takže je snadno přidáte jako přílohu k e-mailu.
- Účetní už nemusí používat (a aktualizovat) speciální aplikaci, která doposud propojení iDokladu s Pohodou umožňovala.
Vše proběhne automaticky a na pár kliknutí, takže účetní zvládne administrativu rychleji, bez chyb a může se věnovat práci s přidanou hodnotou.
Chystáme i další novinky
Naši vývojáři aktuálně pracují na dalším zlepšení iDokladu. Můžeme prozradit, že se jedná o jednodušší evidenci přijatých faktur a obecně nákladů. Brzy vám dáme vědět detaily.
Pokud máte námět na další zlepšení iDokladu, nenechte si ho pro sebe. Napište nám do komentářů a my zařadíme ty nejlepší do vývoje.